F.A.Q.

Duurzaamheid

Hoe recyclen jullie e-waste?

Voor het recyclen van oude IT-apparatuur maakt IRENT gebruik van de diensten van een gecertificeerde partner. Deze partij voldoet aan de gecertificeerde standaarden van WEEELABEX en ISO 14001.

De WEEELABEX (Waste Electric and Electronic Equipment Label of Excellence) legt een minimaal kwaliteitsniveau vast voor inzameling, transport, opslag, hergebruik en recycling van e-waste. De WEEELABEX voorziet hierin in controle op naleving van deze standaarden.

De ISO 14001 is ontwikkeld door de Internationale Organisatie voor Standaardisatie en legt een internationaal geaccepteerde standaard vast voor een milieumanagementsysteem. Het systeem wordt gebruikt om bij organisaties een passend milieubeleid te ontwikkelen en de uitvoering van dit beleid te waarborgen.

Algemeen

Waar kan ik terecht met suggesties, klachten of complimenten?

Goed of slecht, we horen graag wat je ervaringen zijn, zodat wij onze service voortdurend kunnen blijven verbeteren. Heb je een suggestie, een klacht of een compliment, neem dan contact op via +31 (0)33 789 01 01 of per mail via hello@irent.nl.

Bestellen

Hoe kan ik de status van mijn aanvraag volgen?

Van elke aanvraag, ontvang je direct een bevestiging per mail. Op werkdagen nemen onze verhuuradviseurs vervolgens binnen 2 uur contact met je op om de aanvraag door te spreken en een offerte op maat te maken, inclusief gedegen hardware- en configuratie-advies. Aanvragen in het weekend worden de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen.

Waar kan ik terecht met een spoedopdracht?

We zijn 24/7 te bereiken op +31 (0)33 789 01 01, zelfs in het weekend. Wij hebben 15 jaar ervaring in het snel leveren van server-, storage- en networkinginfrastructuur-oplossingen over de hele wereld. Vanuit onze voorraad van ruim € 15 miljoen aan systemen kunnen we veelal een passende oplossing binnen 24 uur leveren, desgewenst plug and play. Soms zelfs sneller.

Het product dat ik zoek, staat niet op de website

Ondanks ons uitgebreide online productoverzicht, kan het voorkomen dat een product niet op de website staat. Neem in dat geval contact op met een van onze verhuuradviseurs via +31 (0)33 789 01 01. Waarschijnlijk kunnen we wel in de gewenste systemen voorzien.

Hoe vind ik de juiste oplossing uit het enorme aanbod?

IRENT heeft specialisten in huis op het vlak van server-, storage- en infrastructuuroplossingen. Wij denken graag met je mee welk systeem in de betreffende omgeving de beste oplossing biedt. Bel +31 (0)33 789 01 01.

Kan ik als particulier ook bij jullie huren?

Sorry, particulieren kunnen niet bij ons terecht. IRENT levert alleen aan bedrijven, overheden en andere organisaties, zowel nationaal als internationaal.

Wat is jullie huurtarief?

Aangezien het soort product, de huurperiode en de gewenste service het uiteindelijke huurtarief bepalen, kunnen we geen standaard tarief afgeven. Wat betreft de huurperiode bieden we mogelijkheden voor short term (van 1 week tot 6 maanden), long term (van 6 maanden tot enkele jaren) en Hardware as a Service (HaaS). Bij elke aanvraag brengen we een offerte op maat uit.

Kan ik een geplaatste bestelling annuleren?

Voor de annulering van de (ver)huurovereenkomst verwijzen we naar onze algemene voorwaarden. Annulering dient te allen tijde schriftelijk te gebeuren.

Ik kan het gewenste product elders goedkoper huren

Hoewel onze tariefstelling scherp is, kunnen we niet uitsluiten dat je een product op een andere plek goedkoper vindt. Maar we gaan natuurlijk graag met je in overleg om te bekijken wat we voor je kunnen betekenen. Bel +31 (0)33 789 01 01.

Levering

Hoe worden de producten uitgeleverd en vervoerd?

Om een zo hoog mogelijke betrouwbaarheid op onze huurapparatuur te garanderen, worden alle producten voor uitlevering factory default gezet, geassembleerd, uitgebreid getest en zorgvuldig verpakt. Voor de levering werken we met gerenommeerde internationale pakketvervoerders of onze huiskoerier, om ook de kwetsbaarheid tijdens het transport te beperken.

Hoe gaan jullie om met extra kwetsbare zendingen?

High-end apparatuur die bijzonder kwetsbaar is, bijvoorbeeld trillingsgevoelige systemen, kunnen we ook via bijzonder transport leveren. Bijvoorbeeld via gespecialiseerde transporteurs met een luchtgeveerd wagenpark.

Kan ik mijn bestelling ook sneller geleverd krijgen?

Voor spoedzendingen kun je contact opnemen via +31 (0)33 789 01 01. Als we de gewenste producten op voorraad hebben, is levering binnen 4 uur mogelijk. En wellicht nog sneller als dat nodig is.

Kan ik ook buiten Nederland geleverd krijgen?

Uiteraard! IRENT is Europees marktleider in de verhuur van high-end entreprise-systemen en levert ook internationaal.

Is mijn bestelling tijdens het transport verzekerd?

Het transport van systemen naar de huurlocatie is bij IRENT standaard verzekerd. Dat geldt echter alleen als het transport wordt uitgevoerd door partijen die door IRENT zijn geselecteerd.

Kan ik bestelde producten ook bij jullie afhalen?

Dat kan, alleen is de apparatuur in dat geval niet standaard verzekerd voor het vervoer. Check bij je eigen verzekeraar of die het transport dekt en eventuele schade vergoedt.

Wat te doen als een systeem beschadigd geleverd wordt?

Hoewel we er alles aan doen om schade tijdens het transport te voorkomen, kan het in een enkel geval voorkomen dat je een product niet intact ontvangt. Neem in dat geval direct contact op via +31 (0)33 789 01 01 zodat we weten dat de schade tijdens het vervoer is ontstaan. Uiteraard zorgen we zo spoedig mogelijk voor een vervangende oplossing.

Betalen

Kan ik op rekening bestellen?

De betalingscondities bij IRENT kunnen variëren van vooruitbetaling tot en met 30 dagen op rekening. Gegevens van kredietbeoordelaars zijn daarin bepalend.

Wat is de betalingstermijn?

De betalingsconditie kan variëren van vooruitbetaling tot en met 30 dagen op rekening.

Bij wie kan ik terecht met vragen over facturen en betalingen?

Neem voor vragen over een factuur of betaling contact op via finance@irent.nl. Vermeld daarbij het betreffende factuurnummer, of stuur een kopie van de factuur mee.

Service en support

Hoe is het support op de geleverde systemen geregeld?

IRENT levert standaard 9×5 NBD (next business day) response support op huurapparatuur. Mocht er onverhoopt een defect zijn, dan heb je vervangende onderdelen doorgaans binnen 24 uur in huis. Meer zekerheid gewenst? Vraag dan naar IRENT support op maat.

Kunnen jullie me ook helpen met installatie?

Zeker! Ons team van ervaren en gecertificeerde IT-specialisten neemt je desgewenst ook op locatie een hoop zorgen uit handen met professionele IT-services om je IT-infrastructuur up-and-running te krijgen. Onze IT-services: Rack and stack, Installatie, Configuratie/implementatie, Migratie, Opleiding, begeleiding en documentatie.

Einde huurperiode

Kan ik de huurperiode na afloop verlengen?

Jazeker. Heb je de gehuurde systemen langer nodig dan vooraf gepland? Dan bieden we je altijd de optie om de huur te verlengen. Dit kan al vanaf 1 dag.

Kan ik de systemen ook overnemen?

Blijkt je behoefte permanent? Geen probleem. Op verzoek maken wij graag een koopvoorstel, eventueel inclusief een aanbieding voor een servicecontract op maat.

Hoe stuur ik de systemen retour?

IRENT komt de gehuurde apparatuur met een huiskoerier of pakketdienst ophalen. Neem contact op met je IRENT-contactpersoon om de retournering in te plannen.

Wat als ik te laat retourneer?

Wil je systemen later retourneren, dan is dat meestal geen probleem. Laat dit wel tijdig weten, aangezien systemen mogelijk opnieuw ingepland zijn voor verhuur. Mocht de huurtermijn door een te late retournering worden overschreden, dan brengen we daarvoor extra huurkosten in rekening.

Moet ik data op gehuurde apparatuur wissen?

De huidige Europese regelgeving voor bescherming van persoonsgegevens stelt dat je als ‘verwerkende’ organisatie verantwoordelijk bent voor het wissen van data. Dat geldt bij inhuur van hardware of wanneer je afscheid neemt van je huidige IT-omgeving met datadragers. De GDPR (General Data Protection Regulation) geldt in heel Europa en is in Nederland vastgelegd in de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Binnen die regelgeving kunnen boetes oplopen tot enkele miljoenen euro’s. Los van de eventuele reputatieschade natuurlijk.

IRENT wist standaard alle data op gehuurde hardware die terugkomt. Dit geeft echter nog geen aantoonbaar bewijs voor de Autoriteit Persoonsgegevens wanneer data toch op straat komt te liggen. Om aan te kunnen tonen dat de gegevens niet van jouw organisatie afkomstig zijn, adviseert IRENT gecertificeerd data wipen, waarbij je een certificaat als bewijs van 100% veilige gegevensverwijdering ontvangt.

Wat als een systeem in het gebruik schade heeft opgelopen?

Slijtage of lichte gebruikssporen zijn een logisch gevolg van het gebruik van apparatuur en rekent IRENT niet als schade. Zijn er beschadigingen als gevolg van onzorgvuldig gebruik, dan worden de kosten daarvan aan je doorberekend.

Wat als ik data op geretourneerde apparatuur toch nog nodig heb?

Helaas kunnen wij data op eerder gehuurde apparatuur op geen enkele mogelijkheid meer herstellen. Om privacy-redenen wissen we alle data bij terugkomst van de apparatuur. Zorg dus altijd dat je een back-up van alle gegevens maakt.

Waarmee kan ik je helpen?

Contact opnemen met Laurens ten Klooster

Heb je een vraag, verzoek of kunnen we een offerte voor je opstellen?

Laurens ten Klooster

  • Lees hier de privacyverklaring
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.