Klantcases

idverde schaalt IT-infrastructuur flink op middels HaaS en de aanschaf van nieuwe componenten

De case

idverde is een organisatie die zorgt voor  een optimale ‘groene’ balans in stadskernen, woonwijken, dorpen, buitengebieden en op bedrijventerreinen. Bij idverde NL (onderdeel van de internationale idverde groep) werken ruim 500 medewerkers vanuit twintig verschillende locaties. idverde NL had dringend additionele IT-infrastructuur nodig, maar vroeg zich hierbij af of het praktischer was om direct de volledige omgeving te upgraden óf om deze met tijdelijke apparatuur te vernieuwen. Belangrijk was om de kosten zo laag mogelijk houden. Door de expertise van IRENT op beide aspecten is een optimale oplossing geïmplementeerd. 

De oplossing

De oplossing bestond uit de aanschaf van verschillende componenten en het opschalen van de IT-infrastructuur middels een Hardware as a Service (HaaS) oplossing. HaaS biedt bedrijven de mogelijkheid om servers, storage & networking in abonnementsvorm bij IRENT af te nemen.  

Zo gebruikt idverde NL momenteel een aantal HPE DL380 servers van IRENT om aan alle operationele eisen te voldoen, zonder hier direct een grote investering voor te hoeven doen. Het kiezen voor de HaaS dienst biedt idverde NL verschillende voordelen. Zo betalen ze één maandelijks bedrag voor hardware, software en service van verschillende vendoren. Daarnaast houden ze meer kasmiddelen over en blijven ze flexibel in het op- en afschalen van hun IT-omgeving. 

Onze aanpak

  • Snel een maatwerkoplossing geboden die direct leverbaar was.
  • Meegedacht over het combineren van verschillende oplossingen; gedeeltelijk upgraden van bestaande apparatuur via HaaS met het te koop aanbieden van extra componenten. 
  • Door inzet van zowel bestaande apparatuur als onze HaaS apparatuur is de hele operatie ook aanzienlijk duurzamer dan de alternatieven. Als onderdeel van de Circulair IT Group nemen we deze duurzame overweging altijd mee in onze adviezen. 

Het resultaat

Door de service van IRENT heeft idverde NL zonder ingrijpende aanpassingen en grote investeringen de operationele kwaliteit kunnen waarborgen. Hierbij hebben ze zowel tijd als kosten bespaart, nagenoeg zonder downtime. De nieuwe situatie stelt het bedrijf daarbij in staat nauwkeurig te plannen en te inventariseren wat hun volgende (IT-)stap gaat zijn. 

Meer over idverde

idverde NL is een gevestigde naam in de groensector. Met ruim 500 medewerkers werken ze landelijk vanuit een twintigtal locaties. Internationaal werkt de idverde groep vanuit 6 landen en met meer dan 10.000 medewerkers. De klanten van idverde zijn onder andere zorgorganisaties, kleine en grote bedrijven, recreatieparken, sportverenigingen, projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties en verschillende (semi-)overheden. Zij adviseren en ondersteunen deze organisaties in het vinden van de juiste groen balans van stadskernen, woonwijken, dorpen, buitengebieden en op bedrijventerreinen. Het gaat hierbij om een natuurlijk evenwicht tussen esthetiek en functionaliteit, en duurzaamheid; een Groener leven!

Idverde Case
  • Client